Bol som pripraveny. Nabaleny proviantom, vsakovakymi darcekmi som sa vybral na Bratislavsku stanicu. Neviem cim to je, ale vzdy trepem do NDR batoh taky tazky... ze az. Vecerne spoje su uplne ine, ako tie denne. Radsej mam tie denne. Tam nesedia mladici s flasou od cervenej Marky umne kamuflujuce cervene cuco ktore je jej obsahom. To ze je tam nie-Marka bolo zrejme z toho, s akou laskou sa k umelohmotnej flasi spravali, ako jeden v zamysleni sedel, druhy uz dorozmyslal a tak nieco mrmlal (a nebolo mu rozmumiet, ako spravnemu filozofovi) a treti este len ostril po okoli, akej teme sa bude venovat. Takze cesta na stanicu bola, ej juch, ako sa patri na piatkovy vecer. Taktiez som si uvedomil, ze som si zabudol Soitron mobil. Beriem to ako znamenie.
Stanica bola taka, no ako sa da od Bratislavskej stanice ocakavat, ze bude o desiatej vecer. Delikatna. Zakupil som zajtrasi Novy cas, aby som ukazal v NDR, ako sa tu tazko zije, a siel sa len tak prejst po nastupistiach, pozrel si prichod Pendolina a siel na nastupiste c. 3 zaujat poziciu, ubytovat sa a rozbit bivak aby som prezil cestu napriec krajiami koruny Ceskej. V tomto okamihu si dovolim dva citaty
- Nikdy sa neteste predcasne [Notar v hre L+S 'Nas priatel Rene']
- Nikdy nic nikdo nema miti za definitivni [Text dua Voskovec Werich]
Na tuto cestu do NDR som si vybral v minulosti osvedceny R 376 Galileo Galilei + single lozko. Je to osvedcene, nie sice uplne dokonale, ale predsalen prijemne cestovanie. I vykrocil som k svojmu vlaku a siel viac-menej na istotu na koniec supravy, kedze tam sa mal nachadzat moj vozen c. 264. Lenze, lenze, lenze. Vlak koncil voznom 2. 365 (cislovany zostupne). Este som zufalstvu neprepadal a presiel sa okolo celeho vlaku. Ale nebolo takeho vozna. Uz vo mne zacali hlodat pochybnosti. Siel som zas na koniec a ako vlacikar-amater som sa pozrel poriadne. Vravim si, je to v pohode, ved predsa toto este nebude posledny vozen - nesvietia mu koncove svetla. V okamihu, ked som tuto myslienku dokoncil, prisla Teta Zeleznica a svetla zapla. To mi uz nedalo a tak som jej polozil priamu otazku, ze ci je v plane este dajaky ten vozen pripojit. A ona sa zatvarila, ako keby som od nej chcel visnovu dren s vanilkovou zmrzlinou (a to okamzite). Zobrala moj listok a dala mi zapravdu, ze mam ist do vozna cislo 264. To sa uz objavil recepcny lezadloveho vozna (pre neznalych - lezadlove vozne su nizsia trieda ako lozkove - su tvrdsie, fasuju sa len deky, nie je to samostatny kamrlik, ale v podstate len prerobene kupe - tj. sklenene dvere a pod.). Teta Zeleznica mu zacala vysvetlovat (po slovensky - bez ohladu na to, ze recepcny bol Madar) ze jej to dajak nestimuje, ale ked videla, ze sa s nim dohovorim lepsie po anglicky, tak to prenechala v mojej vlasnej rezii.
Recepcny bol mily. Ospravedlnil sa mi, ze dajak nevydalo s lozkami a ze mi tuto skutocnost napise na zadnu stranu listka a spravi mi singel - lezadlo. Co z toho budem mat este neviem, ale mam v plane nasho Narodneho Zelenocneho Prepravcu postavit zoci-voci tomu faktu, ze som nedostal to, co som si zaplatil. To sa nasmenejme!
Este ma upozornil, ze aby som si zahasproval dvere, lebo 'next country is very dangerous'. No potespanbuh.
Teraz je 22.58. Z Blavy sme vyrazili s drobnym meskanim zapricinenym mesnajucim Horehroncom. To su veci. V Gelnici niekto nevie, ci chce nastupit, alebo nie, a zrazu z toho meska vlak Bratislava - Drazdany.
Momontalne cakam na colnikov, rozmyslam co budem robit v pripade security incidontu (kedze ideme do nebezpecnych Ciech) a ci sa mi podari zaspat. Dalsia vec, co ma trapi je, ze ma zacina boliet hrdlo. Sice som si umne pripravil slanu vodu do flasky, ale ratal som s tym, ze budem mat pod hubou umyvadlo. Takto, neviem-neviem. Prianjhorsom to v pripade votrelca pouzijem ako zbran. Slana voda vypalna do oci urcite nepotesi.
Co sa tyka bezpecnosti, maju to urcite premyslene, lebo (podla mna) najbezpecnejsie miesto mi pripada odkladaci priestor priamo nad oknom. Som zvedavy, ci sa osvedci. O batoh sa nebojim, ked ho niekto zoberie, tak ho urcite kus prekoti a to mi moze poskytnut cenny cas.
Zatial sa vlak dajak netrha, brzdime v Devinckej aj napriek tomu, ze sme mali stat az v Malackach. No fajn, nebolo to az take zle, nezastavili sme; len sme pribrzdili.
To ze tento vlak stoji v Malackach ma az tak neprekvapuje ako v pripade EC Jardu Haska. Predsalen - toto je len obycajny rychlik.
Ked sa tak pozeram na pribytok, vidim taky zvlastny hacik ktory trci zo steny asi v tych miestach, kde planujem mat hlavu. Budem si v noci robit ciarky, kolkokrat o ten vycnelok drncnem. Tipujem 7 zasahov. Inac, este presne neviem na ktoru stranu si dam hlavu (ku oknu, alebo do ulicky). Obe mi pripadaju rovnako vhodne, na oboch stranach su vycnelky, lenze na strane pri chodbicke je lampicka. Neviem presne naco, lebo z chodby tu ide svetla a svetla (a to dokonca takeho vlaso-niciaceho). Tak na tu stranu dam radsej nohy. Tam nech si vlasy poadaju, kolko chcu.
Uprimne povedane, zacinam byt trochu nervozny. Co myslel tym 'very dangerous country'? Co nam budu robit? Budu brat rukojemnikov? A ak ano, vezmu aj mna? A ak ano, budem potrom trpiet Stockolmskym syndromom? Dufam, ze nie, lebo to zacina zavanat Ericssonom. Takze, nechcem byt rukojemnik, aby som nemyslel na Ericsson.
Idem na probu a skusit miesto na lezanie. Hned som nazad. ... ... ... ... ... Momont uprimnosti - mam radsej tvrdsie postele. Tato mi vyhovuje. Dokonca by som povedal, ze prvy okamiho mi sposoboval istu formu potesenia. Dokonca aj sklon, ktory je ocividny z mimo-postelnej polohy, dokazem svojou hmotou minimalizovat. Taky Ing. Chriastel by celu cestu musel stravit prikvaceny na stenu, lebo by sa stale kotulal. Dajak to hadam pojde.
Malacky - bez Maceka. Ale dobre je, ze uz sme na Zahori a ze cochvila budu Kuty a ked uz budeme zahanany do Kuta, tak pridu cesti hosi, pozru preukaz totoznosti a sup pod duchnu a do privalu sladkeho spanku. Pri tychto kontroloroch asi nebudem moct pouzit vetu, ktoru uzivam pri jazdach medzinarodnych spojov tam u nas - Ja idem len do Cadce. Aj ked, ktovie. Menej bystreho by to mozno ani nezaskocilo.
22.36 - vchadzame do Kutov s 8 minutovym meskanim. Myslim, ze uz meskame menej, ako na zaciatku. Ale to sa docitam az zajtra na pis.nfo.sk. Nech si meskame ako chceme, dufam ze stihneme IC v Drazdanoch. Insuo ma v podstate nezaujima. taky som ja povrchny.
Stale rozmyslam, ci nemam do coho plut slanu vykloktanu vodu. Dalo by sa von oknom... lenze okno sa neda otvorit (co je v podstate aj dobre; minule sa mi zas nedalo poriadne zavriet).
Tak, bol som prave vpusteny na uzemie Ceskej Republiky a tak idem asi do hajan. Ak sa bude nieco diat cez noc, tak o tom napisem. Ak nenapisem nic, tak sa nic nedialo, alebo som bol taky namosureny, ze som nemal naladu pisat cokolvek.
Este som vyuzil faktu, ze sme v bezpecnej krajine a siel na rychly cik.
2:39 - stratil som doveru v hasprovacku na dvere. Dajakym riadenim osudu som ju mal otvorenu, rovnako ako aj dvere na kupe, a uz bol v dverach chasnicek tvrdiaci, ze zhana cigatery (uzivajuc dajakyy zvlastny model anglictiny. Ta nech mi dachto vysvetli, ako je to mozne, ze nebolo zahasprovane? Nerozumiem. Tak ci onak, uz sa mi teraz bude tazko spat. Asi si dalsi spanok (doteraz bol taky ocakavany - prerusovany) necham az na spoj Drazdany - Berlin. Lezi sa tu sice dobre, ale stratil som doveru v bezpecnmost. Ale aspon to nebol riadeny hromadny utok. Zatial.
Zistenie - chasnickovi rozhodne o cigaretky neslo. Guma, ktora sa nachadza na posuvnej aj statickej casti dveri do kupe je v mieste, kde je haspra, vyzizlana akurat tak, ze sa do otvoru da vlozit srobovak, potiahnut hore a kupe si bez problemov otvorit. Takze nie ja som zabudol, ale oni si otvorili. Tak toto mi teda na pokoji rozhodne npridalo.
2:55 - Security patch applied. Skarecku som zahatal trickom, kedze sam pred sebou neviem zarucit na 100%, ze uz nezaspim. Som zvedavy, ci sa este ukazu. Mozno uz nie, ked videli ze mam plytky spanok. Keby som mal hlboky, tak uz asi vela veci pri sebe nemam.
3:34 - Praha hlavni nadrazi. Toto je stanica, ktoru mam rad. Zastavili sme na druhom nastupisti, v tej casti, ktoru zakryvaju obluky. Je tu ticho, kludno, az moc. Teraz tu budeme stat asi 45 minut. No. Preco nie. Len dufam, ze nam dajakym vaznym sposobom nenarastie mesanie (zatial v rozpati 5-10minut). Uz len dajake 3 hodiny a daco do Drazdan.
5:50 - kus som zdriemol, security patch vydrzal. Mozno sa zlodejickovia vozia len medzi Ceskou Trebovou a Kolinom, ktovie. Mozno maju o tom statistiky. Kazdopadne, odisli sme z Usti nad Labem, meskanie asi 3 minuty. Vypada to fajn. Za dajajych 10-15 minut by sme mali prejst hranicu do Budensrepubliku. Potom este asi 45 minut a budeme v meste Bitunku c. 5.
Stale rozmyslam, ci do aktivit security incidentov nebol dajakym sposobom zapleteny aj ten recepcny. Neviem si najst vhodne argumenty ani pre tuto teoriu, ale v podstate ani proti. A vobec! Aby videl, ze som bol rozcarovany neexistenciou lozkoveho vozna, necham mu tu tu flasu so slanou vodou! tak!
Koncim zapisky na teraz, najblizsie napisem az z IC Dresden Hbf. - Berlin Gesundsbrunnen/Nordkreuz.
7:00 - Drazdany/Dresden - ideal connection (teda IC) z Drazdan do Berlina som stihol uplne s prehladom, dokonca sme dosli este skor, ako bolo planovane. Kus ma trapi to, ze je dajak vela ludi vo vozni. Minule som bol sam, teraz je to asi 9 ludi, ale hlavne pocut 4 americanky. Presne ako vo fiktovnom hlaseni v metre v Londone 'We would like to ask American visitors to be quiet'. Frflu, ze sa im nepaci kvalita vagonov v prvej triede (this is crap, not first class). Nech si vyseru oko a odvezu sa kozenkovymi sedadlami ZSSK! Co ma na tom najviac ondie je fakt, ze som chcel spat. Ak tieto budu trkotat, tak sa mi to asi sotva podari. Furt mam moznost ist do kupaka, ale kupaky dajak nemam velmi v laske (laska moja de si? chybas mi ta de si?). Idem sa pokusit aspon dakus zadriemat.
Poznamka na zaver: americanky boli ticho celu cestu, skoro celu cestu som taktiez a dostal sa do Berlina v zdravi a bez komplikacii. Pomaly zacinam rozdumovat nad cestou naspat, hlavne ma zaujima, ci bude radeny ten vozen, do ktoreho mam kupene lozko.

Poznaky:
- Nemecky hlas hlasiaci v cechach na staniciach je ten isty, ako v Blave hlasi 'internacinale ojroregionalzug....'
- S kamaratom Martinom sme boli kupovat cecinu na adventny veniec. Bolo to prvykrat, kde som videl predavat cecinu na vahu pricom ta vaha bola pravdepodobne kalibrovana na predne sedadlo dodavky (a sklonena do prislusneho ulhu)
- Masinfira z Prahy prekypoval temperamentom; to mi bolo jasne od okamihu, ked pripajali jeho lokomotivu tak, ze drncli vlakom tak mohutne, az mi popadali flase s vodou